Żółte curry

Delikatne, żółte curry. Bardzo proste do wykonania. Można z powodzeniem zabrać ze sobą jako danie na obiad w pracy. 

Proponuję zrobić takie curry i posypać je świeżą papryczką chilli, dla wzmocnienia smaku. Posypane kolendrą lub szczypiorkiem też będzie super! Zamiast poszczególnych przypraw możecie użyć żółtej pasty curry. Dla mnie jest ona jednak trudna do dostania, czuję też większą kontrolę nad daniem, gdy dodaję przyprawy osobno.

Warto spróbować. Kiedyś sama nie byłam fanką takich dań. Były one dla mnie za ostre, nie sprawiało mi przyjemności jedzenie ich, a od intensywności przypraw robiło mi się niedobrze. Z czasem jednak nauczyłam się, jakiego typu dania będą mi odpowiadały i jaki stopień ostrości toleruję. Być może nie ma za dużo wspólnego z oryginalnymi daniami, ale przecież nie musimy się trzymać sztywnych reguł. Ważne żeby jedzenie sprawiało nam przyjemność i było dla nas dobre. 

Składniki (na 2 porcje):

  • żółta fasolka szparagowa, mrożona, 200g
  • tofu, 1 opakowanie lub 300g filetu z kurczaka
  • cukinia, 1/2 małej 
  • por, 1 sztuka
  • czosnek, 1 ząbek
  • oliwa, 1 sztuka
  • mleko kokosowe, 200ml
  • bulion, 80ml
  • olej, 2 łyżki do smażenia
  • curry w proszku, 1 łyżeczka 
  • kmin rzymski, 1/4 łyżeczki
  • ostra papryka, 1/4 łyżeczki
  • imbir w proszku, 1/4 łyżeczki
  • chilli w proszku, szczypta
  • kurkuma, 1/2 łyżeczki 
  • cebula suszona, 1/2 łyżeczki
  • pieprz ziołowy, 1/2 łyżeczki 
  • cytryna, łyżeczka soku i 1/2 łyżeczki skórki z niej otartej 
  • szczypiorek, pęczek 

Pora posiekać, fasolkę połamać na mniejsze kawałki, a cukinię pokroić w paski o grubości około 1cm. 

Tofu pokroić, przełożyć do miseczki, skropić sokiem z cytryny i oliwą, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posypać solą i pieprzem. Wymieszać i odłożyć na chwilę. 

Na głębokiej patelni lub woku rozgrzać olej, dodać przyprawy: curry, kmin rzymski, ostrą paprykę, imbir, chilli, kurkumę, suszoną cebulę i pieprz ziołowy. Smażyć na bardzo małym ogniu przez 1 minutę. Następnie wrzucić pora, zamrożoną fasolkę oraz cukinię. Smażyć na małym ogniu przez około 5 minut. Dodać tofu wraz z dodatkami, wymieszać i smażyć jeszcze 1-2 minuty. Wlać bulion  i dusić przez ok. 10 minut. 

Dodać skórkę otartą z cytryny oraz mleczko kokosowe i dusić jeszcze 5 minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *