Falafel z piekarnika

Smaczne, dobrze doprawione wegetariańskie kotleciki. 

Przygotowanie ich zajmuje mało czasu, bo wystarczy wszystko wrzucić do malaksera, zmiksować i uformować kulki, które następnie wkłada się do piekarnika. Bardzo proste w przygotowaniu i zdrowe danie. 

Podaje je z sałatką oraz z sosem sezamowym. 

Składniki (na 4 porcje):

  • ciecierzyca, 1 puszka lub 1 szklanka świeżo ugotowanej 
  • czerwona fasola, 1/2 puszki lub szklanki
  • natka pietruszki, 1 pęczek
  • czerwona cebula, 1 duża 
  • czosnek, 3 ząbki 
  • sezam, 2-3 łyżki 
  • soda oczyszczona, 1 łyżeczka
  • przyprawy: kumin (kmin rzymski), chilli w proszku, imbir w proszku, cynamon, curry, pieprz ziołowy
  • sól i pieprz, do smaku 
  • olej, 2 łyżki

Piekarnik nagrzać do 180 stopni, grzanie góra i dół. 

Cebulę obrać i drobno posiekać, zeszklić na oleju, na małym ogniu. 

Do malaksera (lub do miski, jeśli używamy blendera ręcznego) wrzucić odcedzoną ciecierzycę i fasolę, usmażoną cebulę, natkę pietruszki (można z grubsza posiekać, żeby się łatwiej miksowało), przeciśnięty przez praskę czosnek, sodę oczyszczoną oraz przyprawy: 1 łyżeczkę kuminu, 1/3 łyżeczki chilli w proszku, 1/3 łyżeczki imbiru, 1/4 łyżeczki cynamonu, 1/3 łyżeczki curry, 1 łyżeczkę pieprzu ziołowego. Dokładnie zmiksować. Doprawić solą i pieprzem, ew. dodać więcej kuminu, jeśli ktoś bardzo lubi. 

W miseczce przygotować sobie wodę. Moczyć w niej ręce i formować małe kulki z przygotowanej masy. Układać je na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach przed około 20 minut. Mają być lekko zrumienione, będą dość miękkie, ale dojdą do odpowiedniej konsystencji po ostudzeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *